Cloenda de l'UP4 edició 2017

Dissabte, 15 de juliol va ser la cloenda del projecte UP4 CAMP, organitzat per segon any consecutiu, pel Campus del Baix Llobregat de la UPC a Castelldefels i amb el suport de l’Ajuntament de Castelldefels. Durant tota la setmana 20 noies i nois de 4t d’ESO i 1r de Batxillerat amb gran passió per la ciència i la tecnologia, van ser els protagonistes d’una aventura en la que van haver de posar a prova el seu talent i les seves habilitats. Els reptes que plantejava la supervivència a un misteriós event catastròfic, van ser resolts dia a dia aplicant coneixements relacionats amb l’electrònica, les comunicacions, les TIC, l’aeronàutica, la biologia, la genètica i la producció agrícola entre altres.

UP4 Camp ocupa ara un lloc únic a l’oferta d’activitats de foment de les vocacions científiques: és l’únic campus residencial, en instal.lacions de la UPC, i on el personal és majoritàriament professorat de les dues escoles del Campus, EETAC ESAB, i de l'ICFO . Aquest fet ajuda no només a potenciar l’enorme talent dels i les joves que hi han participat, sinó que també suposa esdevenir membres de la comunitat universitària, ajudant així a reduir la distància sovint massa gran entre aquesta i el món de l’educació preuniversitària.

I és que aquests joves van tenir l’oportunitat de compartir les seves inquietuds, la seva curiositat, la seva passió, conformant una pinya que ha sorprès la mateixa organització per la seva capacitat i empenta. La intensitat del que hem viscut aquests dies no serà fàcil d’oblidar i ens encoratja a seguir en aquesta línia (tant de bo no ens sentim tan pioners en aquest àmbit). No és d'estranyar que el comiat hagi tingut plors, tot i que han sigut la rúbrica a un projecte que ens ha canviat a totes i a tots.

Moltes gràcies a tothom.