Activitats del Bloc A - Jornada STEM a lespai

Franja Horària: 11:00 / 12:30

Activitats:

Pixel your SpaceESA project

El projecte de la ESA "Pixel your Space" realitzat dins la matèria de Science amb els alumnes de 6è. Aquesta activitat es va realitzar utilitzant Ipads, PDI i realitzant un mosaic gegant. El resultat va ser presentat als tallers d'estiu per a mestres a una de les seus de la ESA, a Noordjvik, Holanda.

A càrrec de: Aleix Roig Mateu (Escola GEM)
Aula: 001-EETAC

Objectiu: La Lluna (Treball per projectes al voltant de la robòtica)

Dins de la franja de treball per projectes on s'integren diverses matèries (ciències naturals, socials i tecnologia), en dues hores diàries, es va desenvolupar durant un trimestre el projecte "Objectiu: la Lluna". L'encàrrec que es va fer als alumnes va ser construir una maqueta de la superfície lunar i en parelles programar i dissenyar un cotxe lunar que hi fes un recorregut.

A càrrec de: Marta caño (INS Cornellà)

Expo Toca Toca Univers

Aprofitant que el 2015 va ser l'any de la LLUM i que els alumnes de primer d'ESO de L'INS Matadepera començaven a treballar per Projectes. Vam organitzar una exposició sobre alguns continguts del sistema solar i univers i els vam treballar de diferents maneres perquè els alumnes de tercer de primària de les escoles del poble fossin els visitants. Van realitzar un sistema solar a escala 300 m realitzant vídeo on una un dron, un pòster científic, una exposició de manipulació on característiques com densitats, temperatura, impactes meteorits, gasos....es treballaven des de secundària per primària, acabant en una exposició de LLUM fosca del sistema solar.

A càrrec de: Esther González (INS Matadepera)
Aula: 001-EETAC

L'Univers com a projecte interdisciplinari

L'INS de Tordera és un Institut que va començar el curs passat i treballa de manera globalitzada, per projectes. Els temes de l'espai i l'Univers s'han abordat de manera interdisciplinari en dues experiències: El projecte de lÚnivers, que ha abraçat una part important del primer trimestre amb un treball de 10 hores per setmana, i la participació en el projecte europeu Erathostenes de mesura de la circumferència de la Terra.

A càrrec de: Silvia Zurita (INS de Tordera)

El Viatger de L'Espai

"El viatger de l'espai" és el nom que donem al TPP (treball per projectes) de l' 1r d'ESO del centre. És un projecte de caràcter col·laboratiu que dura tot el curs escolar i que fusiona les assignatures de Ciències Naturals, Socials i Tecnologia (8 hores setmanals) per crear un sol projecte interdisciplinari on dintre dels objectius curriculars es situa l'astronomia.

A càrrec de: Txeli Segué (INS Doctor Puigvert)

Formació del Professorat: Astronomia, Astrofísica i Cosmologia

L'ICE de la UAB té constituït un equip de formació del professorat que organitza i imparteix activitats de formació en el camp de l'astronomia i ciències afins, assessora treballs de recerca de batxillerat i coordina una xarxa d'observatoris escolars astronòmics que suggereix periòdicament activitats als centres educatius. En les activitats formatives s'inclou també la utilització de programari astronòmic.

A càrrec de: Josep Massalles (jmasalle@xtec.cat ICE-UAB)

Space Apps

Aprendre a trobar i a utilitzar aplicacions especialitzades en Espai per mòbils i tauletes.

A càrrec de: Armengol Torres
Aula: 023G-EETAC

Observació de la Terra des de l'espai

Pràctiques de recepció i anàlisi de imatges de Barcelona per satèl·lit. Les ciutats són un laboratori d'innovació en geoinformació integrant academia, ciutadania, sector públic/privat per resoldre problemes reals.
– Els focs
– El verd urbà
– L'illa de calor (imatges dels sensors de temperatura)

A càrrec de: Jordi Corbera (ICGC)
Aula: AI12-ESAB

Drons Flone

Introducció a les possibilitats d'aplicació dels drons. La formació/taller ens apropa al món dels drons, la seva tecnologia, i aplicacions possibles per a un desenvolupament sostenible de la societat (drons pel bé comú) a través de la construcció (acoblament) d'un dron basat en l'eco-innovació i software lliure (open source).

A càrrec de: Natxo Varona
Aula: 025V-EETAC

CanSat ESERO Competition

Orientat a la preparació per a la competició Europea de pico satèl·lits en "llaunes".

A càrrec de: Jordi Escofet
Aula: 129B-EETAC

Tecnologia alimentària i indústria aeroespacial

Taller on es podran entendre i provar algunes de les tècniques i les tecnologies implicades en la producció alimentària per a garantir una correcta alimentació a l'espai. A més podrem veure quines d'aquestes tècniques s'han anat aplicant a la quotidianitat de les nostres vides

A càrrec de: Sara Zkiek i Concepción Márquez
Aula: Planta Pilot
ESAB

La microgravetat i els seus efectes

La microgravetat és un dels principals condicionants dels viatges a l'espai. Aquesta produeix efectes molt diversos no només sobre les persones, sinó sobre els materials i els equips. D'una manera pràctica veurem com identificar alguns dels seus efectes sobre la matèria, i construirem una torre de microgravetat.

A càrrec de: Gabriel López
Aula: 028a-EETAC